از زمان رونمایی نسل متاخر مزدا 3، طرفداران خودروهای هاچ بکانواع طرح و نقشه ها را برای شخصی سازی و تیونینگاین میزان ژاپنی زیبا تصور می کردند. اما مزدا خودش زودتر از دیگران، اولین نسخه ی جذاب با طراحی تهاجمی از این نمونه را معرفی کرد. با اینکه مزدا 3 نسخه ی TCR خصوصی مسابقه و پیست است، اما زیباتر شدن این میزان با قدری تغییر درون مدل سازی بدنه را تأیید می یواش.



مزدا غرض گرفته است که بخاطر درگاه پررنگ تر در موتوراسپرت، نسخه ی محک ای نسل جدید مزدا 3 را برای مسابقات سری TCR آماده کند. مسابقات TCR خصوصی خودروهایی است که براساس استاندارد تولیدی با پیشرانه ی ۲ لیتری توربوشارژ طراحی شده اند؛ بدنه و سیستم تعلیق خودروهای TCR مشابه مقیاس تولیدی است، اما پیشرانه، جعبه دنده، ترمزها، پنل های آیرودینامیک و بسیاری از قطعات دیگر برای تاب تنگ کردن بالای مسابقه و رقابت، ارتقا داده می شوند.

مقاله ی مرتبط:نسل متاخر تویوتا کرولا و مزدا 3؛ فصلی تازه از هم چشمی جذاب ژاپنی ها

مدل فتنه ای Mazda3 TCR همچنان طراحی زیبای نمونه تولیدی را حفظ کرده و تا اینکه باوجود پهنای بیشتر و باله ی بزرگ عقب، جذاب نمدار غصه شده است. در نمای جلو، علاوه بر کاپوت جدید با ورودی هوا، سپر با اسپلیتر بزرگ تهاجمی زیرفون شده است؛ در بخش عقب اندوه دیفیوزر درکنار سراگزوز مرکزی راحتی پژمرده تا پهنای زیاد گلگیرها و بدنه، برجسته پر حرارت شود. رکاب ارشد زیرِ درها حزن هماهنگ با طراحی جلو و عقب، سرتاسر نمای جانبی را دربرمی گیرد. تغییرات ظاهری دوست داشتنی مزدا ۳ نسخه ی TCR با رینگ های ۱۸ اینچی از برند رِیز (Rays) تکمیل می شود.







مزدا ۳ نسخه TCR را آویشن مهندسی و مدل سازی این شریک شدن تو ارواین کالیفرنیا با همکاری اتلیه Long Road Racing تولید و تیونینگ کرده است که پیش از این MX-5 Cup را بوسیله موتوراسپرت مخبر کرده بودند. پیشرانه ی این مدل، ۴ سیلندر ۲ لیتری است که تا ۷٬۰۰۰ دوربردقیقه فرمان می کند؛ نهایت قدرت و گشتاور مزدا ۳ محک ای تقریبا دوبرابر نمونه جاده ای و تولیدی است و به ۳۵۰ اسب تبخیر و ۴۹۰ نیوتن متر می رسد. در سیستم انتقال قدرت بوسیله چرخ های جلو، از جعبه دنده ی سکوئنشال ۶ سرعته ی SADEV استفاده شده و برای تضمین انتقال کامل غلبه به سطح جاده، تایرهای میشلن پایلوت و دمپرهای بیلشتاین (Bilstein) یا درصورت موعظه اولینز (Öhlins) درنظر گرفته شده است. باتوجه بوسیله محدویت های سری مسابقات تورینگ TCR، محصول جدید مزدا می تواند تا نهایت سرعت ۲۴۱ کیلومتربرساعت داخل پیست حرکت بطی ء و با استفاده از ترمزهای برمبو (Brembo) ایستا شود.



مزدا با این نمونه می تواند درون ۳۶ مسابقه ی جهانی TCR سال ۲۰۲۰ شرکت کند؛ راننده ی فاتحه مزدا 3 TCR برایان اورتیز است که پیش از این فاتح سری مسابقات جهانی MX-5 Cup در سال ۲۰۱۹ شد. نخستین محک مزدا با این مدل تو زمستان سال جاری و هم چشمی استقامتی چهارساعته دیتونا رولکس (Daytone Rolex 24) است. تولید نمونه مسابقه ای از مزدا ۳ می تواند نشانه ای از ارائه ی نسخه های جاده ای قدرتمند و شاید بازگشت Mazdaspeed3 تو آینده باشد. باید منتظر ماند و رویت که خودروساز ژاپنی برای این مدل زیبا و پرطرفدار چه دستور کار هایی دارد.بیشتر بخوانید:مزدا برترین خودروساز سال ۲۰۱۹ از نگاه رومه Car Dealer شدبرترین خودروهای تویوتا؛ سال های ۱۹۳۶ تا ۲۰۱۹خودرو الکتریکی مزدا در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ رونمایی می شودقیمت و وضعیت فروش خودروهای شرکت بهمن موتورهیوندای 45 EV مفهومی معرفی شد

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سیستم های صوتی و پیجینگ و حفاظتی وبلاگ شخصی محمد سحین آذربهرام بهترین روش های طراحی سایت ارائه انواع طرح توجيهي مرکز مشاوره و روانشناختی آمین ویستا سازه پاتوق وبگردي فاني 20 سیب سبز مو - وا دبستان حضرت رقیه (س) خوی